Wanaka

2015-02-10 @ 21:26:03
Hej kära ni! Ursäkta vår frånvaro men vi har inte haft wifi överhuvudtaget under vår vistelse i Wanaka men nu tar vi igen!

Så vi landar tidigt på morgonen i Wanaka, en "stad" vid en sjö som ligger 1.5 h från Queenstown. Efter en synnerligen mumsig brunch sticker vi iväg för att "bestiga" Mt Iron därifrån man ska ha ypperliga panorama vyer över staden.  Värt att tilläggas är att det är 28 grader och STEKANDE sol så vi kravlar oss upp som pölar. Väl uppe strejkar jag under en buske i skuggan och Love är fotoansvarig. Jag gav nämligen upp fotografihysterin och bestämde mig efter Queenstown att jag fotat klart på resan. Skönt!!

Ner igen skyndade vi oss till sjön, som är väääärldens vackraste sjö, för att bada! Sista doppet på resan. Ljusgrå stenstrand med fantastiska pilträd och kristallklart turkost vatten. Tog mig kanske en kvart att doppa hela mig (16 grader.. Hehe..) medan Love simmade runt i cirklar. Avslutade på vårt mysiga hostel som hade världens mysigaste uteplats och såg Snatch på kvällen. (Love tyckte väldigt rolig) 

Nästa dag är det mountainbiking inplanerat! Med matsäck nedpackad hyr vi cyklar och sticker iväg på en 3 milare runt sjön. Jag får dock en allergisk reaktion av handtagen på cykeln (???) som gör att händerna och upp längs hela armarna kliar som satan så jag dumpas på en solig bänk och lyssnar podcast medan Love cyklar själva mountain bike spåret. (som uppenbarligen var ganska extremt så jag är ganska nöjd att jag slapp hehe) 




Asså pilträd måste vara världens vackraste träd?

Väl tillbaka går vi på byns bio som visar sig vara en storhit! Med popcorn bänkar vi oss i varsin loungefåtölj bland soffor och business class flygstolar och ser på the Imitation Game. Halvvägs in är det en kvart paus då man går ut och hämtar helt nybakta varma chocolate chip cookies med stora bitar smält mjölkchoklad i (jag dog), kaffe och te samt hemgjord glass (Caramel cookie dough någon?) Var förvånansvärt skönt med en paus i bion? Vet inte varför. Filmen var spännande men inte så mycket mer än så! Tycker Boyhood är mycket mer värd att vinna Oscar för bästa film!


Det var helt enkelt en toppendag! Imorse vaknade vi och stack ner till sjön för att njuta av den sista solen och äta picknick innan bussen tog oss tillbaka till Queenstown. Vi är överens om att om vi flyttar till Nya Zeeland och inte hamnar i Glenorchy / Paradise / Queenstown så vill vi bo i Wanaka.

Så nu är vi tillbaka på Bungi Backpackers. Vår sista kväll här tog vi take away från indisk restaurang & en fergburger till mig som vi åt nere vid vattnet på en solig gräsmatta. Vi pratade lite om vilken fantastisk resa vi haft och vilka resor vi vill göra i framtiden. Wow, nu känns det som att vi är redo att åka hem. Den riktiga hemresan börjar ju inte förrns på torsdag eftermiddag (suck) men imorrn börjar iallafall början. No, this is not the end. It's not even the beginning of the end. But it might be the end of the beginning. Ni vet.

Juste, jag köpte världens dyraste jeans hehe #not so backpacker friendly. Varför köper man alltid för dyra och för små jeans? För att dom "töjer sig en halv storlek" jaha hoppas det går fort..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback