Ett sista bloggbabbel

2015-02-12 @ 03:45:52
Hej hörni! Nu börjar resan verkligen lida mot sitt slut. Vi sitter just nu i Auckland och väntar på att få borda vårt första plan på vår 36 timmar långa resa hem. Sen senast har jag och Love bott på lyxhotell, (eget badrum för första gången på en månad!!!! FÖRSTÅR NI?!?!) jag överlevde alltså även den sista hostelnatten men det har inte varit utan en kamp från min sida. Jag och Love har en väldigt tydlig syn på hur ett bra respektive dåligt hostel är och vi har verkligen upplevt båda två.

Vad jag tycker ska kännas lyxigast med att få komma hem:
- rent vatten. Jag har druckit ljummet klorvatten ända sen vi åkte nu, faktiskt. Värst har varit sista månaden (ja mamma, Australiens vatten var ingenting i jämförelse) alltså vattnet smakar simbassäng och man får nästan kväljningar när man dricker det, faktiskt. Love, som INTE är kräsen, har slutat dricka faktiskt. Resultatet är spänningshuvudvärk. Stackarn. Jag frågade om man kunde köpa vatten bortom securityn igår och flygplanspersonalen blev offended. ”We have perfectly fine water thank you, you can fill your bottle on the toilet!” Då ville jag säga ”WELCOME TO SWEDEN TO TASTE SOME REAL WATER” 

- Eget kök. Eget porslin. Inte dela porslin, glas, bestick, kudde, handduk med 60 randoms. Förlåt, jag vet att jag är fjantig, men att få äta på egna saker känns lyxigt.

-Min garderob. Alla ni vet att jag älskar tights och bekväma kläder men nu börjar jag faktiskt känna att det vore trevlig med lite riktiga kläder. Typ jeans. Som jag inte haft på ett halvår hehe.

- DUSCHEN! Efter-resan-duschen väl hemma ska bli drömmig, duschandet har varit traumatiskt för mig här men har jobbat mig igenom.

- Min säng. Vågar inte riktigt ligga helhjärtat på sängarna här, hänger (hän-ger, inte hänger) mig mer till sängen därhemma om ni förstår vad jag menar?

Har massa andra punkter men dessa var de jag kom på. Imorse gick vi som sagt på Fifty Shades på bio. HA HA HA den var så beDERÖVligt dålig, sämre än jag trodde nästan. För alla nyfikna så var det ungefär 6 min sexscener sammanlagt och av detta visades 6 minuter bröst och 3 sekunder pubis (hela bion drog efter andan). Mr Fifty var så oengagerad att samma spänning skulle uppnåtts om man bytte ut honom mot Svampbob Fyrkant. Kemin var 0 % mellan huvudpersonerna och allt var bara katastrofalt. Dessutom obehaglig våldsscen på slutet som vi verkligen inte uppskattade. Eftersom att sexet uteblev helt var filmen bara våldsam liksom. Men jag och Love hade roligt åt tjejgänget bakom som fan skakade min stol hela filmen i excitement (dom sparkade alltså i den. jorå.) Vi hade svårt att bedöma om Fifty Shades var sämre eller bättre än den andra katastrofala filmen vi såg igår, nämligen Interstellar. Vi hyrde den på hotellteven (lyx) med ganska höga förväntningar ändå efter all hype.

Vad. I. Helvete. ? Sorry men jag tycker den var helt värdelös. Jag hängde inte med i handlingen överhuvudtaget (kan bero på inga undertexter, Matthew pratade så sluddrigt) men tillräckligt för att tycka att följande saker var katastrofalt dåliga (spoiler alert)

- för det första är han ju världens sämsta pappa? HALLÅ ? Lämna sin tio-åriga dotter??

- så jävla oklart när han ”råkar” hitta till Nasa och sen NÄSTA DAG ska han plötsligt åka ut i rymden? HALLÅ ? förberedelser? information? ingenting!

- världens oklaraste rymdteam. Vem gjorde vad? Var någon kvalificerad? När random rymdteamsnubbe 1 (aka Ricky från American Beauty) dör så kommenterar ingen det. Eller försöker göra något åt det. Detsamma när random rymteamsnubbe 2 dör. Gemenskap osv.

- Man sket fullständigt i vad som hände på jorden, hans dotter var ju bara jobbig.

- Hallå. När han hamnar i ”tidsdimensionen”. Hallå. Då ville jag nästan stänga av pga WTF x 1000. för att han älskade sin dotter så mycket så ramlar han in i ett svart hål (där han borde dött) och hamnar i någon ny oklar dimension som är direktuppkopplad mot hennes sovrum genom hela hennes liv och därifrån kan han putta på böcker och sen göra så att hennes klocka ger morsekod från roboten som åkte igenom maskhålet med information som gör att hon kan rädda mänskligheten. Hallå. Ni hör ju själva. Och den här filmen ska vara världens bästa? Visst är den omnämnd som det? Herregud. Sunshine är en miljon gånger bättre. Fan, Armageddon är bättre. En superflopp tycker vi.

Påtal om åldersgränser (vi fick visa pass på Fifty HAHAHAHA 3 sek pubis och 18 års gräns vilket skämt) så hände det en rolig grej när vi firade vår tre års dag på en restaurang i Te Anau. Love beställde ett glas vin varpå servitrisen behöver hämta överservitrisen som kollar på Loves leg och sen nekar  (vi hade givet inte med oss passen till restaurangen). I Nya Zeeland gäller nämligen bara pass som giltigt identifikation för utlänningar. (när hon tog körkortet böjde hon det och frågade ”and where is this from?” väldigt nedlåtande.) Så hon frågade först Love ”so how old are you?” och sen böjde hon sig ner till mig (skojar inte) och frågade ”and HOW old are YOU?” med bebisröst. Hon trodde seriöst jag var typ tretton år. Sen frågade hon var våra föräldrar var. Skojar inte nu heller. Love blev så lack. Han har vant sig med att vara Mr Sebastian på Bali som kan göra vad han vill och bli nekad ett glas vin som snart 20 åring kändes knapert.

 
Påtal om roligt så bjussar jag på denna - ingen kan ju ha glömt när jag, tuff som Gudfadern, och blåsfisken Love snorklade? Sist vi snorklade såg jag inte lika tuff ut hehehehe asså den här bilden är så underbar. Den som kan komma på vad/vem jag ser ut som får gärna skriva det.

 
Tycker denna med GoPron är rolig också. En fluga landade mitt på linsen hoho.
 

Nej ni, nu får det vara nog med bloggat för den här gången. Så kul att ni alla följt oss här så länge och kanske att vi kommer tillbaka om några år! (för den som är nyfiken så är Loves önskereselistan som följande: Rundresa i 1. Japan, 2. Europa, 3. Canada, 4. Sydamerika.) Vi kommer antagligen har väldigt limiterat med internet kommande dygnet så vi försöker smsa er oroliga så mycket vi kan men annars så ses vi hemma!!!!

TACK FÖR ALLT BÄSTA NI! Framförallt tack för alla fina kommentarer som gjort resan ännu roligare och som fått oss att känna oss närmre er där hemma! (kanske får tråkigt och uppdaterar nån stans på vägen men räknar inte med det)

Kommentarer
Postat av: Loves pappa

Målande recensioner... 'Filthy Shades ...' står inte på min bucket list. Lite viktig som sand i Sahara. Trevlig resa hörni..drick mycket vatten och unna er nåt gott. Puss o kram så ses vi snart. /Ulf

2015-02-12 @ 06:29:50
Postat av: Elisabeth

Jag letar febrilt efter vegetariska festmåltider och hoppas att ni ska orka vara vakna och iallafall smaka lite och sen berätta allt som vi inte redan har läst på den här underbara bloggen. Kram kram <3

2015-02-12 @ 09:34:48
Postat av: Mandis mamma

Allt på matlistan är snart inköpt och de Heta räkorna och semlan kommer serveras i morgon! Jag kommer sakna denna mycket underhållande läsning, men det blir ju i utbyte mot att få se er IRL = vinst! Passa på att sova så mycket det bara går så ni orkar vara med oss som saknat er så!
Kramis

2015-02-12 @ 09:38:49
Postat av: Razz

Våga inte kritisera Interstellar. Nördorgasm

2015-02-12 @ 14:34:33
Postat av: Stora lillkusinen

Alltså ni förstår inte vad ert bloggande har förgyllt min vardag! Ska bli så kul att se er igen, stora kramar åt er båda!

2015-02-13 @ 16:07:03
Postat av: Anonym

Ooh, vad roligt att ni äntligen kommer hem, jag tänkte just säga nåt i stil med att: nu får det räcka, kom hem nångång! Safe trip och kram så länge! /Nadja

2015-02-13 @ 16:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback